2008. július 14., hétfő

Ezt nem olyan egyszerű megmondani, mert a bevételeid nagysága több tényezőtől függ:

  • átkattintások száma: ez egyrészt függ a látogatók számától, továbbá az átkattintási aránytól. Ez utóbbi pedig leginkább a hirdetés elhelyezésétől és attól függ, hogy mennyire releváns hirdetéseket tud megjeleníteni a rendszer, tehát mennyire kapcsolódnak a reklámok a témádhoz, mennyire keltik fel olvasóközönséged érdeklődését.
  • az átkattintásért juttatott bevétel: ez leginkább attól függ, hogy az AdWords hirdetők részéről mennyire keresett témáról, kulcsszavakról van szó az oldaladon. Az egy átkattintásért járó bevétel egy centtől akár több dollárig is terjedhet.

Néhány szempont a mérlegeléshez: Az Adsense megjelenítési próba (Preview tool) installálása után Internet Explorerrel látogasd meg az oldalaidat, ahová a hirdetéseket helyeznéd. A jobb klikkre előjövő kontext menüben meg fog jelenni egy új opció, melyre kattintva a Google megmutatja egy felugró ablakban, hogy arra az oldalra milyen hirdetéseket tudna elhelyezni. Ne csak egy oldalra próbáld ki, mert akár minden oldalra más és más hirdetések lehetnek kontextusban, és döntsd el utána, hogy vélhetően mennyire érdekelné az olvasóidat a felkínált hirdetés. A fentieknek megfelelően nem árt, ha napi párszáz látogatód van legalább. Összességében semmit nem vesztesz, ha kipróbálod egy hónapig, így meglátod, hogy mennyi idő alatt érné el bevételed a legkisebb kifizethető összeget, a száz dollárt.

Nincsenek megjegyzések: